www.iiiWe.com » تابلوی شام آخـر لئوناردو داوینچی

 صفحه شخصی سروش احمدی   
 
نام و نام خانوادگی: سروش احمدی
استان: خوزستان
رشته: کارشناسی ارشد عمران - پایه نظام مهندسی: دو
شغل:  مهندس ناظر سد و نیروگاه
شماره نظام مهندسی:  16-300-01998
تاریخ عضویت:  1388/12/19
 روزنوشت ها    
 

 تابلوی شام آخـر لئوناردو داوینچی بخش عمومی

23

شام آخـر

پیشنهاد می کنم تا آخرش بخونید


لئوناردو داوینچی موقع کشیدن تابلو "شام آخر" دچار مشکل بزرگی شد. می بایست نیکی را به شکل عیسی و بدی را به شکل یهودا، یکی از یاران عیسی که هنگام شام تصمیم گرفت به او خیانت کند، تصویر می کرد. کار را نیمه تمام رها کرد تا مدل های آرمانی اش را پیدا کند.

روزی دریک مراسم، تصویر کامل مسیح را در چهرة یکی از جوانان یافت. جوان را به کارگاهش دعوت کرد و از چهره اش اتودها و طرح هایی برداشت. سه سال گذشت. تابلو شام آخر تقریباً تمام شده بود. اما داوینچی هنوز برای یهودا مدل مناسبی پیدا نکرده بود. کاردینال مسئول کلیسا کم کم به او فشار می آورد که نقاشی دیواری را زودتر تمام کند. نقاش پس از روزها جست و جو، جوان شکسته و ژنده پوش مستی را در جوی آبی یافت. به زحمت از دستیارانش خواست او را تا کلیسا بیاورند. چون دیگر فرصتی بری طرح برداشتن از او نداشت. گدا را که درست نمی فهمید چه خبر است به کلیسا آوردند، دستیاران سرپا نگه اش داشتند و در همان وضع داوینچی از خطوط بی تقوایی، گناه و خودپرستی که به خوبی بر آن چهره نقش بسته بودند، نسخه برداری کرد.

وقتی کارش تمام شد گدا، که دیگر مستی کمی از سرش پریده بود، چشمهایش را باز کرد و نقاشی پیش رویش را دید و با آمیزه ای از شگفتی و اندوه گفت: من این تابلو را قبلاً دیده ام! داوینچی شگفت زده پرسید: کی؟! گدا گفت: سه سال قبل، پیش از آنکه همه چیزم را از دست بدهم. موقعی که در یک گروه آواز می خواندم و زندگی پراز رویایی داشتم، هنرمندی از من دعوت کرد تا مدل نقاشی چهره عیسی بشوم!

نیکی و بدی یک چهره دارند ؛ همه چیز به این بسته است که هر کدام چه زمانی سر راه انسان قرار بگیرند.

یکشنبه 25 دی 1390 ساعت 11:00  
 نظرات    
 
رضا مهیاری 20:05 یکشنبه 25 دی 1390
1
 رضا مهیاری
دقیقا همینطوره سروش جان
دانش طهماسبی 21:22 یکشنبه 25 دی 1390
1
 دانش طهماسبی
سپاس! زیبا بود آقای مهندس احمدی عزیز
سیامک مطلبی 21:31 یکشنبه 25 دی 1390
1
 سیامک مطلبی

تاثیر گذار بود .
ممنون
مائده علیشاهی 21:51 یکشنبه 25 دی 1390
1
 مائده علیشاهی
واقعیت داره؟
ممنون جناب مهندس
پیروز باشید
جواد یاری 23:29 یکشنبه 25 دی 1390
1
 جواد یاری
این تابلو اصلیش نیستا!
معصومه السادات میرافضلی 08:02 دوشنبه 26 دی 1390
1
 معصومه السادات  میرافضلی
خیلی زیبا بود تحت تاثیر قرار گرفتم
ممنون مهندس
احد آمالی 08:20 دوشنبه 26 دی 1390
1
 احد آمالی
بسیار زیبا بود دستتان درد نکند
م افتخاری 08:50 دوشنبه 26 دی 1390
1
 م افتخاری
جالب بود
سپاس
رسول والی 13:03 دوشنبه 26 دی 1390
1
 رسول والی
خیلی جالب
نیما محسون 23:08 دوشنبه 26 دی 1390
1
 نیما محسون
ممنون
مهرایین قربانی 09:57 سه شنبه 27 دی 1390
1
 مهرایین قربانی
فاصله بین بودن و نبودن فقط یک ن است
جلال بهرامی 10:17 سه شنبه 27 دی 1390
1
 جلال بهرامی
عالی بود ممنونم جناب مهندس احمدی
یوسف روزبهی 11:34 سه شنبه 27 دی 1390
1
 یوسف روزبهی
با سلام
تابلوهای ذاوینچی دارای رموز و اسرار زیاذی است. از جنبه هنری آثار زیبایی به شمار می روند. اما بد نیست بدانید استفاده از رموز و کد گذاری از هنرهای دیرین فراماسونری است. اسناد فراماسون بودن این نقاش در فضای وب قابل جستجو است. پس چه خوب است ما به عنوان افراد تحصیل کرده با تحقیق و مطالعه از ماهیت اصلی چنین حرکاتی آگاه شده و آطلاع رسانی کنیم.
با سپاس مجدد
اختر قلی زاده 13:13 سه شنبه 27 دی 1390
1
 اختر قلی زاده
بسیار عالی-ممنون
سروش احمدی 13:24 چهارشنبه 28 دی 1390
0
 سروش احمدی
سلام و عرض ادب و احترام خدمت همه دوستان خوبم.
سپاسگذارم از این بذل توجه و عنایت شما خوبان.
برای این حقیر هم داستان تابلوی شام آخر داوینچی، بسیار جذاب و تأمل برانگیز بود.
جناب قشقائی عزیز از مطلب مهمی که یادآوری کردین بینهایت ممنون.
قربان شما.